Mars "Districts that School året runt. Elever går i skolan i 45 dagar, eller ungefär nio veckor, och tar sedan fart i tre veckor eller 15 skoldagar, året runt skoluppsats. Beslut av skolledare Olämplig attityd och ord: Längd: 24 sidor Dokumenttyp: Terminuppsats: Logga in. Uppsatsanalysstruktur 1. Det visade sig att han inte körde så jag var tvungen att hämta honom.
Uppsats om året runt skolan
Genom hela tiden har utbildning ansetts vara en process som då och då måste förbättras. Utbildningskvaliteten i U. har minskat under åren och människor har letat efter ett sätt att göra förbättringar. Ett nyare förslag har varit att gå från ett traditionellt niomånadersschema till ett helårsprogram. Anhängare av året-runt skola hävdar att det ger eleven en bättre utbildning. Hela året slutar skolan att kosta skoldistriktet och det omgivande samhället mer pengar än ett traditionellt nio månaders schema. För närvarande använder ett distrikt mycket av sin budget på att betala lärare. När de ökade kostnaderna är på plats, året runt skoluppsats, budgeten töms snabbt. Ändå måste lärare få betalt, eftersom de är hörnstenen i utbildningen. Dessutom krävs det ytterligare pengar för att driva skolan hela året, på grund av saker som luftkonditionering på sommaren. Vit Många skolor behöver för närvarande inte AC-system för att användas.
AC är dock en kostsam bekvämlighet och om skolor hålls öppna i ytterligare tre månader blir AC en tung faktor. Kostnader per skola för föremål, som papper, året runt skoluppsats på grund av konstant användning. Vita Elever skulle berövas enkla saker som kalkylblad eller klassbidrag. Utanför året runt skoluppsats, såsom transporter och utrustning för aktiviteter skulle gå upp för konstant underhåll Sardo Brown Pengarna som behövs för att täcka underhållet Dessa kostnader kan vara mycket svåra för ett distrikt att svälja eftersom de måste täckas av någon. Skatterna skulle behöva skjuta i höjden för att lösa dilemmat, året runt skoluppsats.
På grund av struktureringen, året runt skoluppsats, elever och lärare året runt skoluppsats inte ges tid att återhämta sig från föregående år och förbereda sig för framtiden. Många elever använder sommaren till semester med sina föräldrar. Men med en skola på sommaren skulle det vara mycket svårare för en familj att hitta en lämplig tidpunkt. Forskning visar att elever skulle vara mer benägna att bli utbrända från skolan eftersom de inte får en längre paus på sommaren. Vita lärare får inte heller tillräckligt med tid att förbereda sig för nästa inkommande klass Sevetson 3.
En oförberedd lärare kan bara innebära mycket mer bortkastad tid. Sommaren har också varit en tid då eleverna kan ändra sin livsstil. Med helårsskola förlorar många den chansen att ändra ett attitydproblem eller bli klokare, året runt skoluppsats. Det är viktigt att eleverna fortsätter att mogna under hela gymnasiet, året runt skoluppsats. Helårsskolan garanterar inte att så sker. Tiden med vänner skulle också minska eftersom många elever springer på olika scheman. Men året runt skolan delar de flesta elever i ungefär två eller tre olika scheman Somerby 8. Studenter ges ingen preferens för vilken de följer och det är helt enkelt en tur i dragningen. Det största problemet skulle vara elevernas och lärarnas anpassning till ett schema.
För elever som redan går på högstadiet eller gymnasiet skulle året-runt-skolan vara ett svårt schema att följa Sevetson 2. Skoluppsats året runt år av att följa en metod, skulle de bli tillsagda att plötsligt byta spår helt. Eleverna skulle då förlora en chans till förbättrad utbildning. På samma sätt skulle lärare inte ha den tid som behövs för att ta ytterligare lektioner för att förbättra sina undervisningsmetoder Somerby 9. Studenter som flyttar ut från distriktet skulle vara i konflikt med ett distrikt som hade ett nio månaders schema. Dessutom skulle speciella händelser som examen eller början av läsåret alla gå förlorade i blandningen från år till år Sardo-Brown Detta betyder att efter år av hårt arbete i skolan, skulle examensåret inte spela någon roll.
En revidering behöver verkligen ske i U. utbildningssystem. Alla fakta pekar på att andra länder flyger förbi USA. Men året runt skola är inte vad eleverna behöver. Det har för många nedgångar och inte tillräckligt med fördelar. Kostnader och schemaläggning är för stora problem för att ignoreras, året runt skoluppsats. Niomånadersschemat måste förbli grunden för utbildning i Amerika. De förändringar som behöver ske involverar inte schemat. De gäller den faktiska utbildningen som undervisas i klasserna. En förändring av den traditionella kalendern sänker bara utbildningen lägre från listorna. Sevetson, Martha. Somerby, Robert. White, William D. juli ; Inledning Bör ge en sammanfattning av din uppsats Överväg att skriva den sist – när du väl har en... Typ av uppsats: Berättande Att underhålla, belysa eller berätta en historia Argumenterande Att övertyga...
Enligt Oxford English Dictionary är en av definitionerna av ordet "utbildning":... Handledare och frilansskribent. Vetenskapslärare och älskare av uppsatser. Artikel senast granskad: St. Rosemary Institution © Creative Commons 4. Hoppa till innehållet. Uppsats: Skolan året runt - ett misstag. Ontario mänskliga rättigheter. Relaterade inlägg Tips för att skriva uppsats Introduktion Bör ge en sammanfattning av din uppsats Överväg att skriva den sist—när du har en... Uppsats: Vi behöver mer praktisk kunskap i vårt utbildningssystem Det fanns en tid när en anteckningsbok och en penna var året runt skoluppsats verktyg för studier... Uppsatsanalysstruktur 1.
Uppsats: Vad är en utbildning? Inline feedback. OBS: Hjälp oss att mata och klä barn med dina gamla läxor! Tjäna pengar.
uppsatspopulation
com personal. com, 12 april Weller, Chris. com, 5 juni Zubrzycki, Jacklyn. org, 18 december Dela e-post med flipboard. Av Melissa Kelly Melissa Kelly. Melissa Kelly, M. Lär dig mer om vår redaktionella process. Utvald video. Citera detta artikelformat. Kelly, Melissa. För- och nackdelar med åretruntskola. kopiera citat. Representativ demokrati: definition, fördelar och nackdelar. Föräldraguide till för- och nackdelar med hemundervisning. Även om olika skolor -- fysiska skolbyggnader -- eller olika nivåer i skolan -- gymnasiet, högstadiet och grundskolan -- kan ha olika tider, är de normalt i session på samma dag och delar på samma sätt raster, semestrar och helgdagar.
Det traditionella läsåret föreställer sig en stadig utveckling från varje elevs sida, från årskurs till årskurs. Varje betyg representerar ett framsteg jämfört med föregående årskurs, och även om läroplanen är i stort sett distinkt på varje årskurs, avsätts en viss del av tiden i början av varje läsår för att granska det föregående årskursens material. Varje årskurs är också normalt upptagen av barn i ungefär samma ålder, och den stora majoriteten av eleverna i en viss årskurs är födda samma år. När det gäller bemanningen av den traditionella skolan bör det vara uppenbart att ett tillräckligt antal lärare och administrativ och operativ personal måste vara närvarande vid alla tidpunkter då skolan pågår.
Eftersom alla elever i varje distrikt går i skolan på samma dagar, måste det alltså finnas tillräckligt med kvalificerad personal, en viss skoldag, för att klara hela bördan av elever som är inskrivna i skolorna i varje distrikt. Dessutom måste det finnas tillräckliga fysiska faciliteter för hela studentkåren, som var och en måste vara upplysta, uppvärmda eller luftkonditionerade allt efter omständigheterna -- allt på samma gång. Varje distrikt måste också vara ansvarigt för löner och förmåner för all personal oavsett om skolan är i session den aktuella dagen. Enligt de traditionella arrangemangen måste varje distrikt normalt finansiera en betydande mängd "stopptid" under vilken nästan hela fakulteten, och mycket av resten av personalen, kommer att göra. I de flesta distrikt pågår skolan endast halva tiden. år taget som summan av alla dagar skolan pågår.
Detta innebär att man under hela halva året får lön för lärare och personal även om de inte utför något egentligt arbete. Det är mot bakgrund av denna idé om det traditionella läsåret som forskaren kommer att undersöka frågan om året runt skolan. Forskaren kommer att ta in det breda spektrumet av argument både för och emot året runt skolkonceptet. Forskaren kommer att utvärdera året runt skolkonceptet på var och en av de ovan nämnda nivåerna - akademiskt, ekonomiskt fysiskt underhåll av skolmiljön och personal. Forskaren kommer också att undersöka möjliga effekter av året runt skolkonceptet på andra aspekter av samhällslivet, som till exempel, men inte begränsat till, effekten av året runt skolgång på säsongsbetonade företag som är beroende av beskydd av semesterstudenter och deras familjer, och skolpersonal och deras familjer; och som också beror på att elever mestadels gymnasieelever och skolpersonal är tillgänglig för heltidsarbete under dessa säsongsuppehåll och semestrar.
Därför är det forskarens avsikt att undersöka året runt skolkonceptet på ett så brett sätt som möjligt, så att alla överväganden tas i kraft innan man gör en slutgiltig bedömning av lämpligheten av att genomföra idén. Kapitel 1 Litteraturgenomgång Ett av de främsta argumenten för Årets skola är argumentet att konceptet representerar ett mer effektivt utnyttjande av knappa resurser. Effektivitet ger antingen ekonomisk kontroll eller ansvarsskyldighet. Effektivitetspolicyer säkerställer att standarder uppfylls. Effektivitet gäller också för regeringens roll i att skapa och upprätthålla ordning. Exempel inkluderar maximering av vinster för att optimera programprestanda samtidigt som kostnaderna minimeras, göra programmen mer kostnadseffektiva, förbättra användningen av skattemedel, implementera ett skolschema året runt för att minska överbeläggningen.
Heck, , sid. Dessutom krävs ett mycket stort antal personal, och skolbyggnader och lokaler, eftersom alla barn går i skolan samtidigt. Bristen på resurser illustreras briljant av exemplet med Oxnard School District, ett skoldistrikt i Kalifornien. Oxnard School District lider av brist på resurser på alla nivåer: Oxnard School District K-8 är ett snabbt växande distrikt med 15 grundskolor, tre mellanskolor och en alternativ skola. Det registrerar totalt 16 studenter. De fyra-spåriga året-runt-skolorna är fyllda till kapacitet till 1 elever vardera.
På SAT 9 Stanford Achievement Test fick Oxnard-elever bland de lägsta poängen i regionen. Chrispeels, , sid. Årets skolkoncept i sig verkar inte ha haft någon större inverkan på distriktets akademiska prestationer. Samtidigt som man sträcker ut användningen av begränsade medel för att ta emot så många elever som möjligt, verkar året runt-konceptet – åtminstone i Oxnard – inte ha löst något av de andra problemen med det traditionella skolkonceptet. Faktum är att man på grundval av Oxnard Experience tvingas överväga om tillräckligt har vunnits genom antagandet av det nya systemet.
North Graham Elementary School var en av skolorna som hade fungerat året runt sedan åtta år senare började Eastlawn och Haw River grundskolor arbeta på samma schema. I artikeln diskuterar Holland även väntelistan för studenter som vill få handledning under rasterna. North Graham Elemantry School, tillsammans med andra skolor i Alamance-Burlington-systemet, genomför tester för att avgöra hur bra eleverna klarar av att lära sig material. Resultaten av dessa test hjälper till att identifiera vilka elever som rekommenderas att få hjälp under rasterna. Barn som går året runt får också möjlighet att utforska andra intressen. Även om Wilder inte har utbildningsbakgrund ger hans artikel om denna forskning av ett faktiskt skoldistrikt och hur det presenteras nyttig information om detta ämne.
Som min sista referens valde jag en studie gjord på ett skolsystem i mellanvästern. Rapporten gjordes av Barbara K. Ramos, Ph. Den här studien tar en titt på en mellanvästerns grundskola som övergår från en skola-inom-skola-kalender. Skolan hade erbjudit både året-runt- och traditionella kalendrar, till en året-runt-kalender. Genom att använda fokusgrupper och enkäter bedömdes acceptansen hos lärare och familjer med övergången, samt faktorer som de var tvungna att ta hänsyn till vid övergången. Både lärare och familjer hade för det mesta positiva reaktioner på övergången.
Vissa lärare och familjer reagerade initialt negativt på övergången. Men efter att ha anpassat sig till övergången blev deras åsikter mer positiva både under och efter. Det fanns en signifikant skillnad i nöjdhetsnivå per kalender för alla fem frågor som ställdes till föräldrar. Resultaten av denna studie liknade mycket tidigare studier gjorda. Generellt sett var både lärare och familjer nöjda med övergången till en året runt-kalender. Familjer och lärare som tidigare upplevt året runt skolgång var ännu mer nöjda under och efter övergången.
No comments:
Post a Comment